Diákönkormányzat (DÖK)

A tanulók és a tanulóközösségek érdekeinek képviseletére, a tanulók tanórán kívüli, szabadidős tevékenységének segítésére az iskolában diákönkormányzat működik. Az iskolai diákönkormányzat munkáját a 3-8. osztályokban megválasztott küldöttekből álló diák-önkormányzati vezetőség irányítja. A diákönkormányzat tevékenységét az iskola igazgatója által megbízott nevelők segíti.

A diákönkormányzat tagjai:

3.a osztály: Németh-Steffl Hanna, Grabarics Gergő

3.b osztály: Lengyel Tünde, Szabó Botond

4. osztály: Szalóky Dorina, Fülöp Szilárd

5.a osztály: Fülöp Meredisz, Kurcz Zalán

5.b osztály: Paksa Botond Márton, Maczkó Márk

6. osztály: Czenki Petra, Tóth András

7. osztály: Hajas Anna, Németh-Steffl Dániel

8. osztály: Czenki Márk, Németh Zorka Dorka

Felnőtt segítők: Horváth Zoltánné, Csepregi-Molnár Adél

Céljaink:

  • A tartalmas iskolai élet kialakítása a nevelőtestület támogatásával.
  • Az évek óta sikeresen működő rendezvények megszervezése.
  • Jutalmazni a versenyeken kiválóan teljesítő diákokat és a közösségi munkát végzőket.
  • A közösségi és kulturális tevékenységek további segítése: ezen belül kiemelt helyen a szabadidős programszervezést, többek között a diáknap és a farsang kapcsán.

Feladataink:

  • A tanulók érdekeinek képviselete
  • Jogvédelmi funkció betöltése
  • Információs szolgálat, az intézményi kommunikáció áramlásához való hozzájárulás
  • Kulturális tevékenység
  • Szabadidős programszervezés
  • Közösségi tevékenység
  • Részvétel a faliújság, az iskola dekorálásában
  • Versenyek támogatása
  • Anyagi támogatás a farsangi bál bevételéből: programok szervezése, díjak a háziversenyekhez, Mikulás csokoládé, szaloncukor.

 

Főbb programjaink:

  1. Mazsolaavató

Az 1. osztályosok avatása: Ősszel tartjuk az első osztályosok avatását, amikor is bemutatkozhatnak vidám műsorukkal a felsőbb évfolyamoknak, valamint az avatás végére teljes jogú diákjai lesznek a nyitrás életnek.

 

  1. Farsang

Az alsó tagozatosoknak február 20-ára, a felső tagozatosoknak február 21-ére tervezzük a farsangi mulatságot.

 

  1. Diáknap

Játékos, vidám nap szervezése kiegészítő, színes programokkal megtűzdelve.

A Nyitra Utcai Általános Iskola Diákönkormányzatának munkaterve a 2019-2020-as tanévre

 

Szeptember

  • Alakuló ülés
  • Vezetők, tisztségviselők megválasztása
  • Éves munka tervezése
  • Mazsolaavató
  • A népmese napja: rajzpályázat
  • Októberi programok előkészítése
  • A faliújság megtervezése, elkészítése

Október

  • Előző hónap eseményeinek értékelése
  • Október 4. – Állatok világnapja
  • Halloween-i töklámpafaragó verseny

December

  • Testvér osztályok Mikulás ünnepségének tapasztalatai
  • Aula ünnepi dekorációjának segítése

Január

  • Farsang előkészítése
  • The Frozen Action – Városi Diákönkormányzati rendezvény
  • A faliújság megtervezése, elkészítése

Február

  • Február 14. – Valentin napi üzenőfal
  • Farsang lebonyolításában való részvétel
  • iskolai Ki mit tud?
  • sulikuckó

Március

  • Víz világnapjához kötődő programban való részvétel
  • Tavaszi dekoráció verseny meghirdetése

Április

  • A Föld napja alkalmából fotópályázat kiírása, kiállítás megszervezése
  • Költészet napja: vers-és prózamondó verseny vagy verses, irodalmi délutánok tartása
  • Tisztasági verseny meghirdetése

Május

  • Tavaszi virágültetés: környezetünk szépítése, iskolánk díszítése
  • A diáknap előkészítése, szervezése

Június

  • Diáknap
  • Az éves munka értékelése

 

Közeledő események:
Képzés
Nyitra Utcai Általános Iskola 2005 szeptemberétől magyar-angol két tanítási nyelvű oktatást biztosít. A két tanítási nyelvű oktatás célja, hogy az anyanyelvi és az idegen nyelvi tudást kiegyensúlyozottan fejlessze, a tanulókat megtanítsa az idegen nyelven való tanulásra, az idegen nyelvű információk feldolgozására, a tanulók alkalmassá váljanak arra, hogy tanulmányaikat akár magyarul, akár idegen nyelven folytassák, illetve szakmájukat mind a két nyelven gyakorolják.
CROM Robotikai Klub
A klub célja, hogy tehetséges, érdeklődő gyerekek számára robotikai, elektronikai, programozási területen lehetőséget biztosítson az érdeklődésüknek megfelelő korszerű ismeretek magasabb szintű elsajátítására.