Nyitrás diákok országos biológia verseny döntőjében

2025.02.24

Immár huszonhatodik alkalommal rendezte meg a miskolci Földes Ferenc Gimnázium a Dr. Árokszállásy Zoltán Biológia Versenyt.

A megmérettetés kezdetén a jelentkező diákok egy 110 pontos írásbeli tesztet oldottak meg. A nevezők (az általános iskolás korosztályban több, mint 300 fő) nagyjából 10%-a jutott tovább a döntőbe. Iskolánkból három diák vett részt az iskolai fordulón: Lendvai Zsáklin (8b), Győrvári Lili (7) és Farkas István (7). Mindhármójuk írásbelije továbbküldhető volt.

Óriási eredményként könyvelhettük el, hogy Zsáklin és Lili bejutott a döntőbe. Érdekesség, hogy Lili az országban a második hetedikes, aki döntőbe jutó teljesítményt ért el.

Az országos döntőt február 21-23 közt rendezték, helyszíne a szervező gimnázium volt. A verseny során 300 hazai élőlényfajt (növény, állat, gomba) kellett a diákoknak felismerniük, majd egy kétórás tesztet írtak, amit egy 32 tételből álló szóbeli megmérettetés követett. A felelet után a gyerekek egy előre nem ismert gyakorlati feladatot oldottak meg szóban, a tudósokból és tanárokból álló zsűri előtt.

Ezen a rendkívül színvonalas és összetett versenyen Lendvai Zsáklin országos 11., míg Győrvári Lili országos 15. helyezést ért el.

Felkészítő tanáruk: Takács Péter

Büszkék vagyunk diákjaink eredményére és gratulálunk felkészítő tanáruknak is!

Közeledő események:
Képzés
Nyitra Utcai Általános Iskola 2005 szeptemberétől magyar-angol két tanítási nyelvű oktatást biztosít. A két tanítási nyelvű oktatás célja, hogy az anyanyelvi és az idegen nyelvi tudást kiegyensúlyozottan fejlessze, a tanulókat megtanítsa az idegen nyelven való tanulásra, az idegen nyelvű információk feldolgozására, a tanulók alkalmassá váljanak arra, hogy tanulmányaikat akár magyarul, akár idegen nyelven folytassák, illetve szakmájukat mind a két nyelven gyakorolják.
CROM Robotikai Klub
A klub célja, hogy tehetséges, érdeklődő gyerekek számára robotikai, elektronikai, programozási területen lehetőséget biztosítson az érdeklődésüknek megfelelő korszerű ismeretek magasabb szintű elsajátítására.