Erzsébet tábor beszámoló – I. turnus

2019.07.01

Erzsébet tábor – 2019. június 17-21.

2019. június 17. hétfő

A tábor 94 tanulóval és 10 kísérővel indult. Reggel minden jelentkező megjelent a tábor megnyitására. A névsor olvasáskor minden diák átvette a tábori pólókat, majd a reggeli kiosztására és elfogyasztására került a sor. Ezek után 4 csapatot alakítottunk ki, s a nap folyamán forgószínpad szerűen váltakoztak a kézműves és sport programok.

  1. helyszín: peddignád fonás
  2. helyszín: bőrözés
  3. helyszín: zsinórlabda
  4. helyszín: sorversenyek

A foglalkozások 90 percesek voltak, így délelőtt és délután két-két foglalkozáson vettek részt a csoportok. A két foglalkozás közt került idő a tízórai, illetve az uzsonna elfogyasztására.

Ebédelni a közeli Telepoci vendéglőbe gyalogoltunk át .

június 18. kedd

Kedden reggel 7:30-kor volt a gyülekező. gyorsan kiosztottuk a gyerekeknek napi hideg ételcsomagot és indultunk a vasútállomásra. 8:06-kor indult a vonat Celldömölkre ahol átszálltunk a buszra, ami elvitt bennünk a Kemenes Vulkánparkba a Ság-hegy lábához. Délelőtt múzeum látogatás volt a program, majd átgyalogoltunk a Vulkán fürdőbe. Vidám fürdőzéssel telt a délután. Hazafelé busszal és vonattal utaztunk. 15:24-kor érkeztünk meg a Szombathelyi vasútállomásra. Voltak szülők akik ide jöttek a gyermekeikért, a többiekkel visszasétáltunk az iskolába.

június 19. szerda

Reggeli után kiosztottuk a napi hideg ételcsomagot, s útra keltünk a szombathelyi Tófürdőre. A délelőttöt fürdőzéssel töltöttük. Délután bejártuk a várost a történelmi témájú kincskereső akadályverseny keretében.

Jártunk az Emlékműnél, fényképezkedtünk Weöres Sándor szobránál és felidéztünk néhányat a versei közül, majd átvágtunk a romkert felett átvezető „sétányon” megtekintve az ókori várfal és az őrtorony romjait. Ezután következett Szily János szobra, Széchenyi István emléktáblája, majd a császárkő megtekintése. Ezután a Gyöngyös folyó mellett haladva elértük a Savaria múzeum kertjét ahol egy kicsit megpihentünk, falatoztunk, s felidéztük Szent Márton legendáját az emlékére emelt szoborcsoport kapcsán. Végül felkerestük Szent Márton templomát, s innét visszaindultunk az iskolába.

június 20. csütörtök

Reggeli után kiosztottuk a napi hideg ételcsomagot, és elindultunk a vasútállomásra. A 9:05-kor induló vonattak Kőszegre utaztunk. A kőszegi vasútállomásról begyalogoltunk a főtérre. A tízórai elfogyasztása után egy jót fagyiztunk, majd felmásztunk a Szultán kilátóhoz. Ezután felkerestük a 700 éves gesztenyefa maradványait a Király völgyben, s megkerestük a környéken elrejtett geo-ládát is. Ezután a Bechtold István természetvédelmi látogatóközpont és a Chernel-kert Arborétum látogatása következett. A nap végén egy jót játszottunk a látogatóközpont parkjában. Ezután visszagyalogoltunk az állomásra és a 15: 46-os vonattal hazautaztunk. A gyermekeket a szülők a vasútállomáson várták.

június 21. péntek

A pénteki program egész nap az iskolában zajlott. A táborozókat ismét 4 csoportra osztottuk és 4 különböző foglalkozáson vettek részt a gyerekek. A foglalkozások időtartama 90 perc volt.

  1. foglalkozás: papírszínházi előadás
  2. foglalkozás: népi játékok, táncház
  3. foglalkozás: indián fejdísz készítése papírból
  4. foglalkozás: jazz dance gyermekeknek

Ebédelni átsétáltunk a Telepoci étterembe, és délután folytatódtak a foglalkozások.

Egy nagyon vidám és mozgalmas hetet töltöttünk el az Erzsébet táborban. Biztos vagyok benne, hogy életre szóló élményt jelentett ez a hét sok gyermek számára.

Szombathely, 2019. június 24.

Martin Eszter

táborvezető

Közeledő események:
Képzés
Nyitra Utcai Általános Iskola 2005 szeptemberétől magyar-angol két tanítási nyelvű oktatást biztosít. A két tanítási nyelvű oktatás célja, hogy az anyanyelvi és az idegen nyelvi tudást kiegyensúlyozottan fejlessze, a tanulókat megtanítsa az idegen nyelven való tanulásra, az idegen nyelvű információk feldolgozására, a tanulók alkalmassá váljanak arra, hogy tanulmányaikat akár magyarul, akár idegen nyelven folytassák, illetve szakmájukat mind a két nyelven gyakorolják.
CROM Robotikai Klub
A klub célja, hogy tehetséges, érdeklődő gyerekek számára robotikai, elektronikai, programozási területen lehetőséget biztosítson az érdeklődésüknek megfelelő korszerű ismeretek magasabb szintű elsajátítására.